My photo
Jom Clorox-kan Minda dan Jiwa.

Sunday 21 April 2013

Explanation!

Assalamualaikum, morning,afternoon, evening peeps!
Lama tak update sebab tiba-tiba rasa macam tak nak update. Hehehe.
Selama menghilang ni banyak benda yang jadi.
1. Dah tukar dari full time kpd part time student for LW213 Bachelor in Legal Studies, UiTM Shah Alam.
2. Biasiswa JPA telah dibatalkan sebab bertukar mod pengajian.
3. Kesihatan bertambah baik dan dapat menyesuaikan keadaan kesihatan dgn keadaan sekeliling.
4. Dapat anak saudara yg baru!! Horreeyyy!
5. Hati dah sembuh. Hahahaha

Back to the main point.Sebelum ni saya ada post status dekat facebook tentang man's exclusiveness. Mungkin ada yang kata, "poyo betul la budak ni!" , "mcm la kau bagus sgt!" , "kau tu exclusive sangat ke?!" .
Hahaha. By the way, dah jangka memang akan ada yang akan cakap begitu (walaupun dalam hati mereka sahaja). I think I need to explain my intention and meaning behind that status.
For me, in one relationship either between boy and girl or between child and parent or between friend, you won't get what you can't give. It is an easy principle. Anda tidak akan merasa apa itu kesetiaan kalau anda tidak berlaku setia kepada orang lain. Simple right? Saya cume rasa kecewa bila melihat, sesetengah pasangan yang sudah berpasangan tapi masih mencuba untuk melayan orang lain dgn cara yang istimewa sama seperti cara dia melayan pasangannya.

At the end, I come with this conclusion. Love before marriage is too hard to survive , sama ada untuk pelihara kesucian cinta itu atau tahap kesetiaan. Now, I sound like a KOLOT girl. Or you can me EGOMANIAC! It is ok! This is my side of view about this topic! Don't judge it! Hehehe.
Saya tak bangkang percintaan sebelum kahwin, cuma banyak dugaannya. Tak salah kita ingin mengenali seseorang dengan lebih dekat tapi biarlah dengan cara yang betul. Saya pon manusia biasa yang pernah melakukan kesilapan begini, tetapi masa mengajar kita kebenaran kenyataan ini.
Don't judge the book from its cover. Judge by its contents. Beauty don't last long.
#mesti ada yang terfikir apasala tuan rumah blog ni asyik cakap pasal cinta? Sebabnya benda ini sangat universal and I just being too passionate to talk about it. We can discuss about it randomly. Sorry sebab menjengkelkan anda semua! :-)
Caucincau semua! Have a nice day with good deeds!
*saya lebih melihat sikap seseorang bukan rupa. Mungkin sebab saya pon bukan dalam golongan yang selayaknya untuk menilai! Yeah! I'm not a judge of beauty contest! Hahahhaha
Bolehlah amalkan doa ini ketika kecewa. :-)


3 comments:

  1. Love b4 marriage is hard to survive.agreee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Saya lebih prefer mengenali seseorg dgn lebih dekat atas nama kawan sblum berkahwin. Sbg kawan, kita dpt menilai sikap seseorg. Sbg teman, susah utk kenal baik buruknya. Now I sound more KOLOT! hahaha

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete