My photo
Jom Clorox-kan Minda dan Jiwa.

Sunday 10 March 2013

Random Meeting- - - Random Entry!

Assalamualaikum semua. morning, afternoon, evening peeps!
Tiba-tiba rasa macam nak luahkan something dekat sini.
Punca tercetusnya entry kali ini :

Saya bertemu kawan lama. memang sangat lama. sembang punya sembang, soalan yang terkeluar dari mulut dia , "siapa pakwe kau sekarang?". Saya jawab "Sejak bila pulak aku berkapel?". dia balas, " La yeke? Aku ingatkan kau kapel sebab status kat FB tu emo semacam je..hahahaha". 

LET ME MAKE IT CLEAR.

Saya tak pernah bercinta sebelum ini dan juga sekarang. Masa akan datang kita tak tahu lagi.

"Ehh, dulu bukan kau dengan si polan polan?"

I won't called it as LOVE.
Mungkin sebab masa itu saya terlalu muda dan mudah terikut dengan keadaan sekeliling.
I will called it as a PUPPY LOVE (ala. cinta monyet la..)
Apa bezanya pulak?
Perbezaannya adalah LOVE is too preecious to waste it with someone who is not your soulmate.
While for PUPPY LOVE, you're ready lose him/her because you know that he/she was not your soulmate.


Really fond of this song. Lagu ni menunjukkan betapa berbezanya kita melayan orang yang disayangi dengan orang lain. BANMAL SONG. 

Bila saya fikirkan semula, masa sekarang bukanlah masa yang terbaik untuk berpasangan.
I have so many dreams that I afraid to lose. I have so many people that I afraid to lose.
Mungkin juga saya terikut dengan kata-kata mak saya.
Mungkin juga terlalu terpengaruh dengan novel.
'Kita tidak mengenali orang itu walaupun berpasangan selama 10 tahun. Tetapi dengan berkahwin selama 10 hari, kita akan mengenali lelaki itu lebih daripada bercinta 10 tahun.'

Semasa zaman muda-muda dulu (idoklah tua sangat..hahahaha), sangat menipulah kalau cakap tak pernah suka sesiapa. Tapi mungkin pengalaman dulu-dulu (bukan bercinta pon ) membuatkan saya semakin kurang percaya dengan perhubungan yang bernama BERCINTA. Kenapa perlu bercinta sebelum berkahwin? Mungkin fikiran saya ini terlalu kolot sehingga terlalu takut untuk bercinta sebelum kahwin (sekarang ini la).
Lagipun saya ada banyak benda lagi yang perlu difikirkan selain benda-yang-tak-berapa-nak-penting ni.
ok la. sambung cerita next time! caucincau semua!

p/s : random entry for something universal. seriously entry kali ini sangat merepek. Tak ada inti pati langsung. But this is life. something it is bright but sometimes it is blank with nothing in it.

No comments:

Post a Comment