My photo
Jom Clorox-kan Minda dan Jiwa.

Thursday 18 October 2012

terkapai kapai

Assalamualaikum, morning, afternoon, evening peeps..
terasa berat sangat tangan ini untuk menaip entry kali ini..
kenapa?
saya pon tak ada jawapannya..
cuma tetiba rasa sebak, runsing tak tahu nak buat apa..

sudah dekat 3minggu tak pergi kelas dan saya rasakan seperti ada rasa yang hilang..
semangat untuk belajar..entah kenapa rasa ini sangat perit sebab terpaksa bergelut dengan keadaan kesihatan saya sekarang ini..bila melihat sahabat lain dapat pergi ke kelas dengan gembira ( mungkin ada rasa malas tapi masih dapat pergi tanpa sebarang masalah), terdetik rasa cemburu..

pernah suatu ketika semua mengatakan saya tidak mampu untuk teruskan perjuangan, dan saya menidakkan walaupun dalam hati kuat berbelah bahagi...
namun kini, saya mula terfikir ada sebab mengapa PERTANYAAN begitu kerap muncul..
kerana mereka melihat keadaan saya..
kerana mereka mengambil berat..
kerana mereka prihatin..

kini, saya tak tahu macam mana ingin mencari kembali semangat itu.. ini bukan hanya alasan yang wujud untuk meraih simpati.. tapi ini adalah pergelutan yang saya alami kini (sesiapa yg senasib mungkin memahami)


p/s: saya pon tak nak menjadi seLEMAH ini.. tapi ada ketika kita terpaksa melupakan impian kerana keadaan semasa dan tiada seorang pon dapat memahaminya kecuali diri kita sendiri.

5 comments:

  1. Be strong.. jangan give up. bila mana tak ada siapa pun faham kita, mengadu pada Allah. Allah itu Maha Mendengar. Insyaallah,kekuatan akan datang :)

    ReplyDelete
  2. Tenkiu kak. Cuma dayah sgt keliru. Ni pon dok kat wad pn dh runsing sgt ni!

    ReplyDelete
  3. Tenkiu kak. Cuma dayah sgt keliru. Ni pon dok kat wad pn dh runsing sgt ni!

    ReplyDelete
  4. Runsing,stres,tension semua tu takkan mampu selesaikan masalah. lebih bagus kalau dayah fikir cara nak overcome masalah tapi sync dgn situasi dayah. duduk kat wad tak bermakna tak boleh study kan? mintak tolong kawan2 email assignment, notes etc. senang kan? inshaallah dayah still boleh study :)

    ReplyDelete
  5. Doc xbg dayah pk psl stdy. Dia suruh relax dlu. Doakn dayah cpt smbuh ek.

    ReplyDelete